Powered By MCMS v2.6
 

کرونا چه تاثیری روی تغذیه گذاشت؟


 
کرونا چه تاثیری روی تغذیه گذاشت؟
 
 
ویروس کرونا همه ما رو مجبور کرد تا بیشتر به سلامت و تغذیمون اهمیت بدیم ...
 

 ویروس کرونا همه ی ما رو مجبور کرد تا بیشتر به بدنمون فکر کنیم و به اینکه "سیستم ایمنی بدنمون" در چه وضعیتی قرار داره دقت بیشتری کنیم. شاید تا قبل کرونا اگه تند تند سرما می خوردیم خیلی برامون مهم نبود، اما شدت و شیوع سریع بیماری کرونا باعث شد تا بیشتر از قبل به موادغذایی که می خوریم توجه کنیم: مثلا آیا تازه هستن؟ آیا خوردن این ماده غذایی به بدن من کمک می کنه؟ یا اون رو ضعیف ترمی کنه؟ آیا ویتامین به اندازه کافی دریافت میکنم؟ در ادامه تأثیرات کرونا روی تغذیه رو بررسی می کنیم:

 

1- بیست و سه درصد مردم رژیم گیاهخواری رو شروع کردن!

طبق گزارش وب سایت PETA، از اونجایی که منشأ کرونا از حیوان بود، همین موضوع کافی بود تا مردم تمرکز بیشتری روی گیاهخواری داشته باشن، حدود 22.9% افراد شروع به گیاهخواری بیشتر کردن. 11.5% بیشتر گوشت خوردن. و 65.6% هیچ تغییری در روند غذای خودشون نشون ندادن.

 

2- افزایش قیمت سبزیجات و مواد غذایی تازه 

در پی بسته شدن بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی، عرضه میوه و سبزیجات تازه در برخی کشورها با محدودیت رو به رو شد. این مسئله به همراه مسئله کمبود کارگر فصلی و همچنین تقاضای بالا برای مصرف میوه و سبزی تازه برای افزایش سیستم ایمنی بدن، باعث افزایش قیمت اون ها شد. 

 

3- دو برابر شدن خطر بحران گرسنگی در جهان

براساس گزارش یونیسف تا قبل از این پاندمی، 820 میلیون نفر در سراسر دنیا با خطر امنیت غذایی رو به رو بودن که از این بین حدود 135 میلیون نفر مشکل جدی کمبود غذا داشتن، که پیش بینی میشه این میزان تا پایان سال 2020 به دلیل پاندمی 2 برابر بشه!

 

4- افزایش فروش 140 درصدی ویتامین ها و مکمل ها 

از اونجایی که برخی از مطالعات ارتباط بین پایین بودن سطح ویتامین دی و خطر ابتلا به کرونا ویروس را تأیید کرده بودن، خیلی از ما به سمت مصرف ویتامین ها (مخصوصاً ویتامین سی و دی) رفتیم. گفته شده فروش ویتامین ها و مکمل های غذایی رشد هفتگی 20 تا 140 درصدی رو بعد از کرونا داشته. 

 

5- افزایش استفاده از دمنوش ها 

اوایل کرونا پیام های زیادی در سراسر فضاهای مجازی می دیدیم که به استفاده از دمنوش های نعنا، به لیمو، زنجبیل، کنگر و ... اشاره می کردن. باید توجه داشت که مصرف بی رویه دمنوش ها با طبع گرم به کبد آسیبی وارد نکنه. خوبه که از دمنوش های مختلف در فصول متفاوت با توجه به دستور پزشک طب سنتی که بر اساس مزاج ما تجویز میکنه، استفاده کنیم و از نوشیدنی های مضر پرهیز کنیم. 


باید بدونیم که سیستم ایمنی بدن ما یک شبه تقویت نمیشه و پارامترهای دیگه ای هم غیر از تغذیه تاثیر دارن. از طرفی لزوما با تغذیه سالم از ورود ویروس به بدن نمی شه جلوگیری کرد و رعایت بهداشت فردی رو نباید نادیده گرفت.