Powered By MCMS v2.6
 

چرا توی روزگار پرسرعت امروز میگ میگ نباشیم ولی اسلاث باشیم!؟


 
چرا توی روزگار پرسرعت امروز میگ میگ نباشیم ولی اسلاث باشیم!؟
 
 
بیاین برای داشتن سبک زندگی پایدار اسلاث درونمون رو شکوفا کنیم!
 

اسلاث (Sloth)، شخصیت کارتون زوتوپیا  یه موجود واقعیه که توی جنگل های آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کنه. اسلاث ها از این جهت معروفن که 15- 20 ساعت در روز می خوابن و مدت زمان زیادی از درختا آویزان هستن و یه ماه هضم غذاشون طول میکشه! با این وجود هر موقع لازم باشه برای خوردن برگ های درختا با سرعت زیادی از درخت میتونن بالا برن! جالبه که بدونین اسلاث ها تنها پستاندارانی هستند که میتونن ضربان قلبشون رو کند کنن و اینطوری توانایی نگه داشتن نفسشون را تا 40 دقیقه دارن و و شناگرهای بسیار ماهری هم هستن!

 

خانم لوسی کوک متخصص جانورشناسی توی یکی از سخنرانی های تد که بازدید بالایی داشت سبک زندگی این موجود رو به زندگی های امروز ما نسبت میده و این موجود رو نماد سبک زندگی پایدار معرفی میکنه... این خانم بنیادی رو هم با عنوان بنیاد تقدیر از اسلاث ها برای ترویج و حمایت از زندگی آرام و پایدار تاسیس کرده و معتقده که کم کردن سرعت زندگی رو از اسلاث ها یاد گرفته و اگه همه ما اسلاث درونمون رو بپذیریم و شکوفا کنیم، اینطوری بیشتر فکر میکنیم، اقتصادی تر زندگی میکنیم، انرژی کمتری مصرف میکنیم، زباله کمتری تولید میکنیم، درختا رو بیشتر بغل میکنیم و به طبیعت بیشتر متصل میشیم!

 

برخلاف اسلاث، میگ میگ یا پرنده رودرانر هم یه پرنده واقعیه که در هر ساعت به طور متوسط 32 کیلومتر حرکت میکنه. حتی غذاهاشم سریع می خوره و با وجود تنوع غذایی که داره اما درست حسابی آب نمی خوره و اصن مراقب سلامتیش نیست!:))

یه جورایی میگ میگ نماد خیلی از ماهایی هست که صبح تا شب در حال دویدن توی ماراتن زندگی هستیم و سبک زندگیمون نه سلامته نه پایدار به نفع زمین!

 

خلاصه که بیاین برای سلامت خودمون و زمین اسلاث درونمون رو شکوفا کنیم و به این فکر کنیم که #به_کجا_چنین_شتابان ؟

حالا اگه دوس دارین بدونین که به کدوم شخصیت کارتونی نزدیک تر هستین برین و توی کوییز تیکِ نیک شرکت کنین  :)