Powered By MCMS v2.6
 

6 ویژگی متمایزکننده آدم های صبور


 
6 ویژگی متمایزکننده آدم های صبور
 
 
صبور بودن یکی از ویژگی هایی هست که در افراد مختلف و در سطوح مختلف رشد و تحول مثل کودکی، نوجوانی و بزرگسالی دیده میشه. ۶ مورد از این ویژگی ها رو با هم مرور میکنیم:
 


۱. احساس ارزشمند بودن نسبت به خودشون دارن:

افراد صبور برای خودشون و توانایی هاشون ارزش قائلند. از احساسات خودشون باخبرن و میتونن اون هارو مدیریت کنن. خودشون رو بی قید و شرط دوست دارن و سعی دارن نقاط مثبتشون رو شناسایی و اونهارو پرورش بدن. افراد صبور نقاط ضعفشون رو هم نادیده نمیگیرن و سعی می کنن با یه نگاه واقع بینانه اونهارو برطرف کنن و یا باهاشون کنار بیان


۲. مهارت حل مسئله دارن:

در شرایط مختلف انعطاف پذیر هستن و توانایی پیدا کردن راه حل های مختلف درباره یک موقعیت و یا مسئله خاص رو دارن. نگاه واقع بینانه ای به مشکلات دارن و  برای مسائلی که به آسونی و سریع حل نمیشن راه حل های فوری و یا دراز مدت ارائه میدن و بسیار چاره سازن 


۳. شایستگی اجتماعی دارن:

توانایی برقراری ارتباط با دیگران رو دارن. اونها در شرایط سخت هم شوخ طبعی خودشون رو از دست نمیدن و با دیگران صمیمی میشن.  سنگ صبور خیلی خوبی هستن و خیلی خوب به حرف های دیگران گوش میدن و می تونن خودشون رو به جای شما بگذارن. از اونجایی که ارتباطات قوی با افراد دارن در مواقع بحرانی به راحتی می تونن نگرانی و چالش هاشون رو با دیگران در میون بگذارن و از همدلی و مشورت دیگران استفاده کنن.

 

۴.منبع کنترل درونی دارن:

این افراد به کسی وابسته نیستن و خودشون رو مسئول مشکلاتشون می دونن و زمانی که به مشکلی بر میخورن دیگران رو سرزنش نمیکنن. اعتماد بنفس دارن و بر رفتارهاشون تسلط دارن. هویت خودشون رو پیدا کرده و به طور مستقل می تونن تصمیم بگیرن.

 

۵. خوش بین هستند:

انتظارات بجا و واقع بینانه ای دارن. صبورها برای زندگیشون هدف دارن و امید به آینده ای روشن دارن. دارای انگیزه پیشرفت هستن و  در کارها پشتکار دارن و از مشکلات شانه خالی نمیکنن .

 

۶. می دونن و میپذیرن که موانع هم بخشی از زندگی انسانهاست. 


 

تیکِ نیکی: مریم بخشوده