Powered By MCMS v2.6
 

کارگاه محیط زیست قهرمان زمین با رویکرد بازی ویژه کودکان ۹ تا ۱۲ سال


 
کارگاه محیط زیست قهرمان زمین با رویکرد بازی ویژه کودکان ۹ تا ۱۲ سال
 
 
 

اگر فرزند ۹ تا ۱۲ سال دارید، کپشن را مطالعه کنید!

پیروز از میان ما رفته و این اولین بار است که جامعه ایرانی در سطح جمعی به یک ضایعه محیط زیستی واکنش عاطفی نشان داده است. 

حل مسائل محیط زیست اما در عین حال که باید به حساسیت جمعی اتکا کند به تعقل و فهم ریشه ای مسائل نیز نیاز دارد و این جز با آموزش محقق نمی شود، آن هم آموزش به نسل جدید. 

 

همزمان با حال و هوای هفته درختکاری، کارگاهی طراحی کردیم مخصوص کودکان ۹ تا ۱۲ سال. این کارگاه که «قهرمان زمین» نام دارد روز پنج شنبه ۱۸ اسفند ماه در حوالی میدان ونک برگزار می شود با به کار گیری تکنیک «آموزش از طریق بازی» بچه ها را به مقوله محیط زیست و حفاظت از آن حساس میکند. 

 

در «قهرمان زمین» شرکت کنندگان کودک در شش ایستگاه: زمین، حیوانات، انرژی‌های نو، پسماند، درختان و آب  با سرفصل‌های محیط زیست آشنا میشوند و در عین تجربه لحظاتی جذاب با قرار گرفتن در ایستگاه‌های مختلف و درگیری با بازی‌های متفاوت نسبت به حل مسأله محیط زیستی شروع به تفکر نوآورانه میکنند.

 

هدف اصلی کارگاه «قهرمان زمین» ترغیب احساس مسئولیت کودکان در مقوله محیط زیست است. «در قهرمان زمین» هم به بچه ها خوش خواهد گذشت هم اینکه بچه ها اصطلاحا محیط زیستی می‌شوند، چه بسا بیشتر از شما!

 

در پایان نیز به رسم هفته درختکاری مراسم کاشت درخت را نیز در کنار بچه‌ها تجربه خواهیم کرد. تجربه نشان داده این کنش ظاهراً ساده می‌تواند بسیار تاثیر گذار بوده و ذهنیت محیط زیست دوستانه کودکان را فعال کند. 

 

تسهیلگران این رویداد، ایمان رستمی و نگین حافظی از فعالان و کارشناسان محیط زیست که در کارنامه‌های خود برگزاری دوره‌های مختلف محیط زیستی را داشته و همچنین با حوزه کودک نیز آشنا هستند می باشند. 

 

اگر میخواهید کنش محیط زیست دوستانه شما فراتر از نوشتن پست ایسنتاگرمی درباره پیروز باشد این شما و رویدادی که امثال آن برای حفاظت از زمین مخصوصا برای آیندگان، مهم و چه بسا حیاتی‌ست.

این رویداد با همکاری براکت جیوگی و استارتاپ مسئولیت اجتماعی تیک نیک برگزار میشود و به همه پدر مادرهای دغدغه مند توصیه میشود.‌ 

زمان: پنج شنبه هجدهم اسفندماه، ساعت ۹ تا ۱۵

مکان: چهارراه جهان کودک، مرکز نوآوری دانشگاه علامه

هزینه شرکت در کارگاه شش ساعته به همراه پذیرایی و میان وعده: ۲۶۰ هزار تومان

 

لینک ثبت نام:

https://jivegi.school/course/190