Powered By MCMS v2.6
 

زمان ارتباط از طریق پیام یا تماس تلفنی حواسمون به این 6 مورد باشه


 
رعایت آداب تماس تلفنی باعث میشه تا دیگران مشتاقانه با ما صحبت کنن
 

این روزها با گسترش وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه، شبکه‌های مجازی ... ارتباطات با سهولت بیشتری برقرار میشه. اما باید بدونیم که استفاده از اونها آدابی دارن و ما موظف به رعایت اون‌ها هستیم.
 تو این مقاله قصد داریم در مورد فرهنگ پیام و تماس تلفنی صحبت کنیم تا بتونیم بهترین و موثرترین ارتباط رو با شخص مقابلمون داشته باشیم.

 

1-    پشت سر هم تماس نگیر!

اگه کسی تماس ما رو بار اول پاسخ نداد، پشت سرِ هم تماس نگیریم چون اگه شرایط صحبت در اون لحظه رو داشته باشه حتما پاسخ می‌ده. از طرفی، در آداب مکالمات تلفنی بهتر هست وقتی تلفن زنگ می‌خوره حداکثر تا بوق سوم یا چهارم پاسخ داده بشه. دیر جواب دادن، می‌تونه احساس عدم اهمیت و بی‌میلی ایجاد کنه.

 

2-    زمان رو در نظر بگیریم

اول صبح یا اواخر شب اصلاً زمان مناسبی برای یک تماس تلفنی نیست مگه برای کارهای کاملاً ضروری باشه. زمانی که با دیگران تماس می‌گیریم و قصد مکالمه طولانی داریم، بهتره در قدم اول از او بپرسیم که آیا فرصت داره با ما صحبت کنه یا نه. 

 

3-    حواسمون به مکانی که وارد می‌شیم باشه!

همیشه قبل از ورود به مکان‌های عمومی (مکان‌هایی مثل  جلسه، رستوران، سینما، تئاتر، کلاس آموزشی، اماکن مذهبی، وسایل نقلیه عمومی، مهمانی‌ها) باید تلفن‌همراهمون رو خاموش، بی‌صدا، روی وبیره یا روی پیغامگیر قرار بدیم تا باعث حواسپرتی یا مزاحمت برای دیگران نشه. در واقع، زنگ تلفن باید ملایم و غیر آزار دهنده و نسبت به موقعیت مکانی و زمانی تنظیم بشه.

 

4-    زود قضاوت نکنیم

وقتی به کسی پیام میدیم این حق رو برای طرف مقابل¬مون قائل باشیم که شاید به هر دلیلی در اون زمان "با وجود مشاهده پیام" پاسخ‌گو نباشه، پس زود قضاوت نکنیم. 

 

5-    پیام‌های کوتاه رو هم جدی بگیریم

همیشه با رعایت ادب و احترام با هر تماس‌گیرنده صحبت کنیم و این رو در نظر بگیریم که پیام‌های دریافتی هر چند که کوتاه هم باشن، خوبه پاسخ داده بشن؛ حتی گاهی  یک “بله” یا “باشه”  هم کفایت می‌کنه.

 

6-    خوردن و آشامیدن پشت تلفن ممنوع!

اگه در زمان حرف زدن با تلفن در حال خوردن و یا نوشیدن باشیم، این صدا بسیار آزار دهنده هست. البته فراموش نکینم صدای جویدن آدامس هم در پشت تلفن بسیار زننده هست.

 

کلام آخر اینکه، رعایت آداب صحبت کردن با تلفن رو برای برقراری ارتباط صحیح با دیگران یکی از موضوعات ضروری بحساب میاد. حالا تو از تجربه خودت بگو، چه اصول دیگه‌ای رو پیشنهاد می‌کنی که رعایت کردن‌شون به نظرت مهمه؟